خداداد عزیزی می گوید: انتظاراتی که از کی روش داشتم، برآورده نشد و فکر می کردم او با این اسم و رسم، سیستم فوتبال ما را تغییر دهد و از روش علی اصغری و احساسی بیرون بیاییم.

به گزارش خبرنگار ورزشی مشرق، تیم ملی فوتبال کشورمان پس از یک دوره غیبت در جام جهانی، با سه پیروزی در سه بازی پایانی خود به عنوان تیم اول و به صورت مستقیم به جام جهانی 2014 برزیل صعود کرد و شادی زایدالوصفی در مردم فوتبال دوست ایران به وجود آمد.

الان که چند روز از این صعود شیرین می گذرد و احساسات همه فروکش کرده، خواستیم از لحاظ فنی به عملکرد تیم ملی بپردازیم. به سراغ خداداد عزیزی حماسه ساز ملبورن رفتیم تا درخصوص آینده تیم ملی و نقش کی روش در این صعود صحبت کنیم.

مصاحبه خبرنگار ورزشی مشرق با خداداد عزیزی را در زیر بخوانید:

مهاجم سابق تیم ملی فوتبال ایران در ابتدا درباره صعود ایران و نقش کی روش در این صعود گفت: برخی آقایان که الان ایران صعود کرده و در مورد کی روش "به به" و "چه چه" می کنند، زمانی که ایران از 5 بازی 7 امتیاز گرفته بود می گفتند باید کی روش را بیرون کنیم؛ اما پس از صعود گفتند کی روش از یک کره دیگر آمده و فقط آمده بود ما را به جام جهانی ببرد. اگر به هر طریقی به جام جهانی نمی رفتیم، دوباره شمشیرها را به روی او می کشیدند.

من از ابتدا هم موافق حضور کی روش بودم اما انتظارات فنی را برآورده نکرد

وی اظهار داشت: از ابتدا موافق کی روش بودم؛ حتی زمانی که پس از بازی با ازبکستان در تهران باختیم، گفتم باید بماند و شخصیت شناخته شده خود را در جهان به تیم انتقال دهد. از نظر فوتبالی بخواهیم کارشناسانه به قضیه نگاه کنیم، البته اگر آقایان فدراسیونی و کارشناسانی که فوتبال بازی نکردند و فوتبال نمی دانند؛ اما کارشناسی می کنند ناراحت نشوند، معتقدم کی روش در این مدت که در ایران بوده، از نظر فنی و فوتبالی کاری انجام نداده و چیزی به ما اضافه نکرده است. وی در کل بار فنی زیادی برای ما نداشته است. ایویچ با حضور چند ماهه خود در ایران، ساختار جدیدی به فوتبال ما اضافه کرد.
بازیکن سابق تیم ملی ادامه داد: شما ببینید ما بعد از 7 امتیاز از 5 بازی قطر را در خاک خودش می بریم آیا نباید قطر با 400 هزار جمعیت ببریم؟ نباید لبنان را در ایران ببریم؟ ما در قطر رفتیم و دفاع کردیم و با یک گل پیروز شدیم و شانس آوردیم داور یک پنالتی برای قطر نگرفت و در بازی با کره جنوبی هم ما یک فوتبال احساسی انجام دادیم و واقعا آنجا فوتبالی بازی نکردیم و به خاطر شرایط جدولی با یک بازی بسته و دفاعی و با اشتباه مدافع کره و تیزهوشی قوچان نژاد پیروز شدیم اما همیشه اینجوری نیست و ما با این روش نمی توانیم در مقدماتی جام ملتها و بازیهای نهایی جام ملتها در استرالیا پیروز شویم.

مهاجم سالهای گذشته فوتبال ایران ادامه داد: انتظاراتی که من از کی روش داشتم، برآورده نشد. انتظار داشتم با این اسم و رسم، سیستم فوتبال ما را تغییر دهد و از روش علی اصغری و احساسی بیرون بیاییم. فضاها را ببندیم، خوب به هم پاس بدهیم و موقعیت گلزنی فراوانی ایجاد کنیم و یک سری مسائل روز فوتبال دنیا را در تیم ملی ببینیم؛ همانطور که ژاپن و کره بازی می کنند. کی روش موفق نبود و به نظر بنده از دو حال خارج نیست؛ یا نتوانست یا اینکه فوتبال ما بسیار ضعیف شده است. من درصد ضعیف شدن فوتبال خودمان را بیشتر از نقش کی روش می دانم؛ اما اگر یک روز او را ببینم، خواهم گفت که از شما با این کارنامه انتظار داشتم شکل فوتبال ما را عوض کنید.

یک دوملیتی سرنوشت فوتبال بی ستاره ما را رقم زد

خداداد عزیزی تصریح کرد: در فوتبالی که ستاره ای در آن نمی بینیم، یک بازیکن دوملیتی از خارج فوتبال ما و از لیگ بلژیک و هلند بیاید و سرنوشت فوتبال ما را رقم بزند یعنی در داخل کشورمان هیچ کاری انجام ندادیم. فقط خوردیم و خوابیدیم و دنبال دلال بازی و زد و بند بودیم تا روی صندلی خود باشیم که بگویند این هست. در چند سال اخیر، در هیچ رده ملی و باشگاهی موفقیت نداشتیم. تیمهای ما یکی پس از دیگری حذف شدند و فقط به جام جهانی رفته ایم؛ آن هم به لطف رضا قوچان نژادی که در دو بازی ما را نجات داد.



صعود تیم ملی حاصل تلاش جانانه بازیکنان بود

حماسه ساز ملبورن این قضیه را که شاید فدراسیون این صعود را ویترین کار خود کند و بخواهد ناکامی های گذشته را بپوشاند، رد کرد و اظهار داشت: اعتقادی به این قضیه ندارم. چطور وقتی تیم ملی می بازد، کسی جوابگو نیست؛ ولی الان همه این موفقیت را به نام خود می‌زنند؟ درست مثل زمان دعوت خودم به تیم برانکو که با فشار مردم و مطبوعات صورت گرفت؛ اما همه از رئیس فدراسیون بگیر تا نماینده مجلس و رئیس سازمان تربیت بدنی، همه و همه مدعی بودند با توصیه و نظر ما بوده که به تیم ملی برگشتی!
وی افزود: صعود تیم ملی حاصل تلاش جانانه بازیکنان بود. من که همراه تیم در قطر بودم، دیدم که جان دادند تا پیروز شدند. برخی از آقایان که الان مدعی هستند تیم ملی با برنامه ریزی و تلاش آنها صعود کرده، استرس از سرتاپاشون می ریخت و تمام وجودشان را ترس فراگرفته بود که مبادا تیم ملی ببازد و به جام جهانی نرود.

کی‌روش کار خارق العاده ای انجام نداده است/ صعود به جام جهانی اولین وظیفه او بود

خداداد درخصوص قرارداد کی روش تصریح کرد: پولی که در این دوسال از فوتبال ایران گرفته، در هیچ جای دنیا داده نمی شود؛ جز به معدود مربیان سطح بالا با کارنامه درخشان. پس بردن ایران به جام جهانی اصلی ترین وظیفه او بوده و کار خارق العاده ای انجام نداده است. البته همه ممنون او هستیم ولی وظایف فوتبالی و فنی خود را به نظر من خوب انجام نداده است.



عزیزی درباره برنامه های کی روش در یک سال باقیمانده تا جام جهانی تصریح کرد: او در یک سال نمی تواند تغییر محسوسی در روش تیم ملی ایجاد کند چرا که اگر می خواست، در این 2 سال فرصت داشت و باید می دیدیم. درد فوتبال ما را به نظر من مربیان داخلی بهتر می توانند علاج کنند. نظر شخصی من این است؛ هرچند برای فدراسیون نظر کارشناسان و بقیه مهم نیست. اگر به شخصه تصمیم گیر تیم ملی باشم، فرقی نمی کند که کی روش روی نیمکت باشد یا یک مربی ایرانی چون انتظار نداریم تیم ما را به فینال جام جهانی ببرند و اتفاقی نخواهد افتاد.

یک ایده جالب؛ با بازیکنان زیر 23 سال به جام جهانی برویم/ ساختار فوتبال ما باید کاملا عوض شود

پیشکسوت فوتبال برای آینده ایده جالبی دارد: اعتقاد دارم هر کس می خواهد سرمربی در جام جهانی باشد، باید ساختار فوتبال ایران را عوض کند و یک خانه تکانی کامل انجام دهد و یک نسل جوان را وارد فوتبال کند. برای حرفم دلیل دارم. با بازیکنان سن بالا در جام جهانی 2006 آلمان شرکت کردیم؛ ولی بعد از آن فوتبال ما نابود شد و نه در جام ملتها و نه در جام جهانی بعد نتیجه نگرفتیم. ما هم باید مثل کره جنوبی و ژاپن به فکر آینده باشیم و چند بازیکن جوان را از تیم امید و جوانان و از دل لیگ بیرون بیاوریم و به تیم ملی دعوت کنیم. از بازیکنان با تجربه و سن بالای تیم ملی هم تقدیر ویژه کنیم.
وی ادامه داد: چند بازیکن باتجربه را که تعداد بازی ملی بالا دارند و سنشان حدود 24، 25 سال است همراه تیم نگه داریم و در بازیهای تدارکاتی قبل از جام جهانی تیم را آماده کنیم و با همین جوان ها به جام جهانی برویم. اشکالی هم ندارد که هر 3 مسابقه را ببازیم چون با هر تیمی برویم، نتیجه خوبی نخواهیم گرفت. اگر نمی خواهیم فوتبال خود را مانند پس از جام جهانی 2006 نابود کنیم، باید به جوان ها میدان بدهیم تا نتیجه آن را چند سال بعد و در جام ملتهای آسیای 2015 و جام جهانی 2018 ببینیم.

حماسه ساز ملبورن در پایان گفت: باید از خواب صعود به جام جهانی بیرون بیاییم و فکر نکنیم شاخ غول را شکستیم و برای پنجمین بار قهرمان جام جهانی شده ایم و منتظر جام ژول ریمه باشیم. امیدوارم آینده فوتبال ایران روشن باشد و نتایج خوبی کسب کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • امیر ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    0 0
    بپا با کیروش دعوات نشه
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    0 0
    اقای خداداد عزیزی خود به غیر بد !!حرف زدن ونق زدن ومنفی بافی چه کار بلدند!!
  • عرفان ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    0 0
    چی می گی آقای عزیزی کیروش اینقدر برای این فوتبال ایران که به قول خودتون ستاره ای نداره زحمت کشیده اون موقع شما میگین انتظارات تیم رو براورده نکرد.
  • اسمال ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    0 0
    اقای نابغه .مشکل از سیستم و باشگا ها ی فوتبال است نه کیروش..خودتم جزوی از مشکلاتی در این ساختار
  • ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    0 0
    دقیقا مشکل فوتبال ما همینه خود آقای خداداد عزیزی تا حالا چند تا استعداد رو در استان خراسان تونستن شناسایی کنن فکر نمی کنند که پیدا کردن استعداد در فوتبال پایه وظیفه امثال ایشونه که به غیر از دلالی کار دیگه ای بلد نیستن باید خدا رو شکر کنیم که کسی مثل کیروش در تیم ملی هست که بتونه با اعتبارش کم کاری مربی های داخلی رو جبران کنه و بازیکن حاضر و آماده رو در این سطح برای فوتبال کشور بیاره
  • ali ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    0 0
    شوربختانه؛خداداد عزيزي كشتن كارلوس كي روش بزرگ را كليد زد.متاسفم!! اين آغاز يك توطئه ي تمام عيار عليه فوتبال موفق شده ي ما است.خدا مي داند زبان چه كسي از حلقوم حماسه ساز ملبورن بيرون آمده است.عزيزو!!!كي روش يك برند است.حتي عكس انداختن با او هزينه دارد.آن هم به دلار!!!!
  • ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    0 0
    درمملكت ما متاسفانه همه به خوداجازه اظهار نظر ميدهند!!! به خدااين كاردرست نيست...
  • احمد ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    0 0
    ایران قهرمان جهانم شه این بشر آیه یأس میخونه.
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    0 0
    خیلی خیلی مننفی بافی فرمودن بیرون گود بودن و هی بگو لنگش کن چ فایده ای داره با 2سال توقع داشتن مثل بارسا بازی کنن یا تیم ملی اسپانیا من چیزی ک تو بازی قطر و کره دیدم یک دفاع منطقی و نظام دار بود گر چ بازی تماشاگر پسند نبود اما قشنگ واضح بود ک تکلیف همه مشخصه و همه نقش خودشون رو به خوبی بازی کردن واقعا البته این نحو حرف زدن از آقای عزیزی تازگی نداره بهتره به عنوان حماسه ساز ملبورن بعد از ملبورن بفرمایند چ تاجی ب سر فوتبال ایران زدند
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    0 0
    خداد عزيزي همون كسي هستش كه ميگفت اگه قطبي مربي جي ليگ ژاپن شد من ديگه راجع فوتبال حرف نميزنم وميبوسم فوتبال رو ميزارم كنار نميدونم چي شد كه دوباره غر زدنش شروع شد ما يادمون نرفته كه با محمدمايلي كهن چه كرديد تورو خدا يكي اين رو از برق بكشه
  • صداقت ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    0 0
    شما که مربی بودید چه کردید؟چرا فوتبال مشهد که روزی حشمت مهاجرانی را داشت و... الان وجود خارجی ندارد؟ چرا یکی از شما ها با این همه سابقه نمی توانید مربی در کشور دیگر باشید حتی در لیگ سوم یک کشور اروپایی؟ چرا مربیان ترکیه توانستند از کنار مربی خارجی بودن کار یاد بگیرند و به کشور های دیگر بروند.میلان روزگاری به تریم می رسد چرا شما تا کوپه داق عشق آباد هم نمی توانید بروید؟ فوتبال ملی ما از بازیکن،باشگاه،مربی ،کارشناس،مطبوعات و... همه در ضعف کامل سیر می کند
  • امیر ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    0 0
    درسته که کیروش از نظر فنی کار زیادی نکرده ولی ما برای کیروش چیکار کردیم؟ کار با توپ، پاس کاری درست ، احساسی بازی نکردن و همه ی مواردی که گفتید درست اینا با 2 3 4 سال کار درست نمیشه ژاپن این پیزا رو از تیمهای پایش شروع کرده ،کره هم همینطور ریشه رو درست نکرده میخواید تنه درست باشه؟
  • غلام رضا ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    0 0
    شما همون مربی هستی که وقتی بازیکن جوان تیم اشتباه کرد ترجیح دادی 10نفره بازی کنی واون بازیکنو کشیدی بیرون حالا چی میگی
  • نصیر ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    0 0
    حقیقت همینه تیم های نوجوانان جوانان و امید همه حذف شده هیچ بازیکن ایرانی به اروپا ترانسفر نشده
  • مهلقا ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    0 0
    فقط خوردیم و خوابیدیم و دنبال دلال بازی و زد و بند بودیم تا روی صندلی خود باشیم که بگویند این هست. در چند سال اخیر، در هیچ رده ملی و باشگاهی موفقیت نداشتیم. تیمهای ما یکی پس از دیگری حذف شدند و فقط به جام جهانی رفته ایم؛ آن هم به لطف رضا قوچان نژادی که در دو بازی ما را نجات داد.
  • ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    0 0
    خداد کاملا درست میگه رفتن به جام جهانی با منتخب 30-35 ساله ها هیچ سودی نداره هیچ باشگاهی هم بازیکن پیر نمی خره از کره و ژاپن یاد بگیریم که با بازیکنان 23 ساله دارن می رن جام جهانی هم بزرگسالان هم امید و هم جوانان..
  • ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    0 0
    لطفا حرف مفت نزدن اینکه بازیکن سازی در خراسان توسط مربیان پایه و تیم های پایه انجام نمیشه هیچ ربطی به یک مربی آنهم لیگ برتری و..نداره....
  • حسین ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    0 0
    لقمان را گفتند ادب از که آموختی
  • علیرضا ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    0 0
    با عرض احترام به همه عزیزان آخه این آقای عزیزی غیر از یک گل یه استرالیا که دستش از این بابت درد نکنه و ما حسابی در اون زمان لذت بردیم چه کار دیگه ای توی این فوتبال بلده بابا تراخدا از کسی استفاده کنید که یه خورده مایه داشته باشه بد اخلاقی های ایشان با جامعه فوتبالی هنوز از یادمان نرفته کلا خداداد عزیزی رو شخصا قبول ندارم خوشم نمیاد ازش خیلی مغرور و متکبر تشریف دارند
  • رضا ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    0 0
    10% از نظرات خداداد رو قبول دارم. خودش به خاطر نپوشیدن شماره 11 چه قشقرقی به راه انداخت. چه کار کنیم حماسه ساز ملبورنه دیگه ! ماهم مردمی هستیم که با گذشته های خودمان یا دیگران زنده ایم.
  • صداقت ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    0 0
    بیننده گرامی نخست کاش این الگوی رایج مارکسیست ها را که نظرات و نوشته ها بدون نام درج می کردند از بین برود و هرکسی بجای ناشناس بودن، شهامت درج پاسخ و پیام خود را با نام خودش بیابد وهنر مسوولیت داشتن را پیدا کند که کیست و حرفش چیست.دوم مطلع کلامتان جمله است که من کامل متوجه نشدم.حرف مفت نزدن دقیقا کدام یک از این دو جمله بود؛"حرف مفت نزدند" یا " حرف مفت نزنید" در هر دو صورت ادب حکم می کند که به کلامی متین تر سخن کنیم.اما پاسخ یادداشت حضرتتان.آیا در فوتبال اصفهان نیز همه بازیکنان اصفهانی هستند؟چرا ایشان که مدعای درک فوتبال هستند نتوانستند در مقاماتی که بودند سبب ساز پیشرفت فوتبال استان و حتی تیمی که مسولیت آن را بر عهده داشتند باشند؟ پرسش من واضح بود؛به تازگی باب شده است کم کاری و بی دانشی خود را در پشت درشت گویی به دیگران پنهان می کنیم.دیگر بار نوشتم زمانی که یوپ دروال به ترکیه می رود بعد از ماجرای یورو1984 مربیان ترکیه به جای گُنده گویی های مرسوم که مربیان مثلا ترکیه ای بهتر از مربیان آلمانی هستند با فهم فاصله خود با فوتبال روز دنیا سعی می کنند دانش آنها را به دست بیاورند آن می شود که امروز گونش کاندید مربیگری در کره جنوبی می شود،مصطفی دنیزلی به بوخوم آلمان و تیم های ایرانی می رود،فاتح تریم مربی فیورنتینا و میلان آث می شود و فوتبال ترکیه پیشرفت می کند.واضح بگویم اینان ادعا می کنند مربیان ایرانی چیزی کم از مربیان خارجی ندارند و می توانند مطابق آنها منشا خدمات باشند؛تو گویی دانش آنها نیز اگر بیشتر نباشد کمتر نیست.من پرسیدم شما که چیزی از امثال دنیزلی،کی روش،فیرات،برانکو، ایویچ و... کمتر ندارید- این ادعا مختص ایشان نیست بلکه قاطبه مردان فوتبال ایران همین قدر پر مدعا هستند- چرا طوری کرمت نمی کنید که در کشورهای آسیای میانه از وجود شما استفاده کنند- خدا را چه دیدی هم ارزی به جیب شما برود و هم افتخاری به سراغ ما بیاید. واضح بگویم جناب ناشناس.راه آن است که این آقایان به شکل مهدوی کیا و هاشمیان دست از منیّت بر دارند و بدانند اگر بخواهند مانند کی روش و ... باشند باید سعی کنند دانش بیاندوزند و تجربه کسب کنند.با منم منم کردن هیچ کشوری پیشرفت نمی کند.دست بسته فرنگی نمی خواهیم باشیم اما مردان ایرانی هم باید بدانند برای جراحی باید دانشگاه رفت، کار کرد و... آن وقت همانطور که پرفسور سمیعی می شود افتخار ایران در آلمان آقایان هم بشوند افتخار ایران در فوتبال حداقل اسیا.اما می دانید درد کجاست؟این جاست آقایان می خواهند نداشته ها و بی هنری خود را با فحش دادن به دیگران جبران کنند
  • سیما ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    0 0
    خجالت بکشید. واقعاً که خداداد نظرشو گفته شما هم میتونید با احترام نظرتونو بگید. نیازی به توهین نیست. به نظر خودمم خیلی از حرفهایش هم به جاست هم نه. البته این نظر منه...... ماها یاد گرفتیم هر کی مخالف نظرمون یا مخالف کسی که دوستش داریم است باهاش بد و خیلی تند صحبت کنیم آخرشم ادعای فرهنگ و غنی و از این جور حرفها میزنیم اگه فرهنگ ما غنیه یکیش اینه احترامها حفظ می شد. نه اینطوری . یه روزی خداداد را رو سرمون حلوا حلوا میکردیم ولی الان میگید خودتم مشکل فوتبالی. پس اول ما باید بتونیم یه ابن وضعیتمون سامان بدیم بعد مشکل ورزش از جمله فوتبالمونو حل کنیم بعد بشینیم پای نظرات کسانی که خاک این فوتبال را خوردن. متاسفانه الان دیگه از اون فرهنگ ذره ی ناچیزی بیشتر باقی نمونده. حتی خود کارشناس ها هم باید اینگونه باشند.
  • صداقت ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    0 0
    بیننده گرامی نخست کاش این الگوی رایج مارکسیست ها را که نظرات و نوشته ها بدون نام درج می کردند از بین برود و هرکسی بجای ناشناس بودن، شهامت درج پاسخ و پیام خود را با نام خودش بیابد وهنر مسوولیت داشتن را پیدا کند که کیست و حرفش چیست.دوم مطلع کلامتان جمله است که من کامل متوجه نشدم.حرف مفت نزدن دقیقا کدام یک از این دو جمله بود؛"حرف مفت نزدند" یا " حرف مفت نزنید" در هر دو صورت ادب حکم می کند که به کلامی متین تر سخن کنیم.اما پاسخ یادداشت حضرتتان.آیا در فوتبال اصفهان نیز همه بازیکنان اصفهانی هستند؟چرا ایشان که مدعای درک فوتبال هستند نتوانستند در مقاماتی که بودند سبب ساز پیشرفت فوتبال استان و حتی تیمی که مسولیت آن را بر عهده داشتند باشند؟ پرسش من واضح بود؛به تازگی باب شده است کم کاری و بی دانشی خود را در پشت درشت گویی به دیگران پنهان می کنیم.دیگر بار نوشتم زمانی که یوپ دروال به ترکیه می رود بعد از ماجرای یورو1984 مربیان ترکیه به جای گُنده گویی های مرسوم که مربیان مثلا ترکیه ای بهتر از مربیان آلمانی هستند با فهم فاصله خود با فوتبال روز دنیا سعی می کنند دانش آنها را به دست بیاورند آن می شود که امروز گونش کاندید مربیگری در کره جنوبی می شود،مصطفی دنیزلی به بوخوم آلمان و تیم های ایرانی می رود،فاتح تریم مربی فیورنتینا و میلان آث می شود و فوتبال ترکیه پیشرفت می کند.واضح بگویم اینان ادعا می کنند مربیان ایرانی چیزی کم از مربیان خارجی ندارند و می توانند مطابق آنها منشا خدمات باشند؛تو گویی دانش آنها نیز اگر بیشتر نباشد کمتر نیست.من پرسیدم شما که چیزی از امثال دنیزلی،کی روش،فیرات،برانکو، ایویچ و... کمتر ندارید- این ادعا مختص ایشان نیست بلکه قاطبه مردان فوتبال ایران همین قدر پر مدعا هستند- چرا طوری حرکت نمی کنید که در کشورهای آسیای میانه از وجود شما استفاده کنند- خدا را چه دیدی هم ارزی به جیب شما برود و هم افتخاری به سراغ ما بیاید. واضح بگویم جناب ناشناس.راه آن است که این آقایان به شکل مهدوی کیا و هاشمیان دست از منیّت بر دارند و بدانند اگر بخواهند مانند کی روش و ... باشند باید سعی کنند دانش بیاندوزند و تجربه کسب کنند.با منم منم کردن هیچ کشوری پیشرفت نمی کند.دست بسته فرنگی نمی خواهیم باشیم اما مردان ایرانی هم باید بدانند برای جراحی باید دانشگاه رفت، کار کرد و... آن وقت همانطور که پرفسور سمیعی می شود افتخار ایران در آلمان آقایان هم بشوند افتخار ایران در فوتبال حداقل اسیا.اما می دانید درد کجاست؟این جاست آقایان می خواهند نداشته ها و بی هنری خود را با فحش دادن به دیگران جبران کنند
  • کارشناس فوتبال ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    0 0
    با مقایسه تیم ملی دوره مایلی کهن و برانکو 96 و 98 وتیم ملی کنونی در می یابیم که فوتبالمان اوفت شدیدی داشته امکانات و ابزار و مسایل مالی که به کیروش و تیم ملی اختصاص داده اند تاکنون سابقه نداشته از نظر فنی آن تیم ملی 96 که کره را 6 تایی کرد با این تیم ملی یک سر و گردن تفاوت دارد ما کیروش را آوردیم که با خیال راحت و ارائه بازیهای با کیفیت راهی جام جهانی شویم نه با دعای خیر مردم ایران !!؟؟ حرفهای خداداد کاملا دقیق و سنجیده است .
  • ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    0 0
    نه دربازی بااسترالیا همه بازی دست ما بود ویسره حمله میکردیم
  • رحمن ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۸
    0 0
    آقای عزیزی من برای عملکرد شما در تیم ملی احترام قایل هستم .آقای عزیزی فهم فوتبال را که نمی شود از جایی خرید این خود بازیکن هست که باید در سرشتش نهادینه شود والا هر مربی با کلاسی می آید و می گوید آما بعد از مدتی متوجه می شویم که اتفاق خاصی نیفتاده و بازیکن همان چشم بسته سابق است و این فهم فوتبال تزریقی هم نیست از کلی داده ها توسط مربی شاید 2در صد را بازیکن بتواند در وجود خودش نهادینه کند .پس کجای کار را باید درست کرد مسلما باید فشار کار را در کودکی باید جستجو کرد واین باید دایم دنبال شود یعنی گروهی باید با تمام قوا پشتیبانی شوند و سالها بدون اینکه متاثر در امور جاری دیگر شوند باید فعالانه کار کنند و در جایی باید نظارت کلاسیک دنبال شود و همینطور بچه ها بزرگ شوند و مورد آموزش رده بالاتر و فهم بهتر با مربیان ورزیده قرار گیرند.مثلا ما انتظار داریم که مربیانی در رده مربیان خوب خودمان که در زمان بازیگریشان بسیار ابتدایی بازی می کردند مثلا از راست برو سانتر کن هد بزن تمام شد شاید ما حدود 40 سال اینطوری درجا زدیم و در زمانی که رنسانس فوتبال در آژاکس آمستردام دنیای فوتبال مدرن را متحول کرد ما هنوز از راست سانتر می کردیم و در آسیا گاهی هم اول می شدیم ولی کسی بفکر این تحول نشد.حال شما آمده اید بر علیه مربی کارکشته ای حرف می زنید که بازیکنان و مربیان مانند شما در افکار جدید به ایمان قلبی نرسیده اند بدانید که عیب در فهم ضعیف فوتبال خودمان است .باید مانند کشتی که در کنه وجود بچه های ما وجود دارد و تا دعوا می کنند یکی زیر می گیرد فوتبال هم باید در کودکی در وجود بچه ها نهادینه شود پس باید از این حرفها در گذریم و مرد و مردانه بیاری کودکان خود برویم و برای آموزش صحیح و فوتبال کلاسیکی که ابداعات بازیکن را شکوفا میکندحرکت کنیم.میدانم قلبا حرف مرا تصدیق می کنید.
  • هادی ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    0 0
    مگه بردن قطر و لبنان هم افتخاد داره؟ با کره هم که توی رفت و برگشت درمجموع 170 دقیقه دفاع مطلق کردیم و توی 4تا ضد حمله ای که داشتیم 2 تا گل زدیم. به جز بازی برگشت با لبنان توی 7 تا بازی درمجموع 4 تا گل زدیم. توی رفت و برگشت با ازبک یک یک کردیم. توی رفت و برگشت با قطر یک هیچ شدیم. درضمن تیم کیروش چند رکورد تاریخی منفی را هم ثبت کرده. حالا همه اینها افتخار داره؟
  • مرتضی ر ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    0 0
    خوب است که برای تحلیل فوتبالی از کارشناسان مجرب استفاده کنید. یک مثال از صحبت های آقای عزیزی می آورم: "در بازی با کره جنوبی هم ما یک فوتبال احساسی انجام دادیم !!!" آیا درست است؟ تیم ملی یک دفاع حساب شده را انجام داد و با موقعیت شناسی مهاجم به گل هم رسید. کجای ان بازی احساسی بود. اقای عزیزی بازیکن خوبی بودند اما در مقام کارشناس، مربی و مدیر فوتبالی چه عملکرد مثبتی داشته اند؟ مثال دیگری می زنم ایشان پس از اویختن کفش ها مسئولیت های فنی-مدیریتی در تیم های فوتبال مشهد گرفتند. به نظرم خوب است فقط سطح فنی تیم های پیام و ابومسلم را خودشان تحلیل کنند و این اسیب شناسی را انجام دهند چرا دیگر خبری از ابومسلم در لیگ برتر نیست؟! بعد ایشان عملکرد مربی ای را زیر سوال می برند که ایران را به عنوان تیم اول از گروه خود بالا برده است! چیزی که در دو دهه اخیر حداقل رخ نداده است. این هم کارشناسان ما و اسطوره های فوتبال ما.
  • هادی2 ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    0 0
    در بازی مقابل ازبک آنچنان فوتبالمون تحقیر شد که با قهرمانی در جام جهانی هم درست نمیشه. اگه بگیم توی 90 دقیقه به اندازه 200-300 دقیقه دفاع کردیم حرف گزافی نگفته ایم. حالا شما از تخریب کیروش حرف میزنین؟
  • ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    0 0
    جمعیت یه کشور ملاک نیست.با این اوصاف چرا چین 1/2 میلیاردی از پس هلند 10 میلیونی بر نمیاد؟
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    0 0
    تئوری توطعه
  • ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    0 0
    عزیزم استانه چسبیه به اسم ابومسلم توقع داری برای فوتبال مشهد خرج نه پس زر نزن
  • امیر ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    0 0
    ای بابا خداداد اصلاً ادم فنی نیست .
  • ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    0 0
    چي مي گي خداداد يعني ما از همين الان فرضمون اين باشه كه در جام جهاني نتيجه خوبي نخواهيم گرفت؟ آخه اين چيزي جز نااميدي و عدم خودباوري است؟ واقعا از شما انتظارات نداشتم عزيزي جان
  • م ص ر ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    0 0
    بعضی از حرفاشو واقعا قبول دارم و البته این انتقادها به خود خداداد هم وارده چون خودش هم جزئی از این فوتباله و تاثیر گذاره ولی واقعا حیف بود که توی تهران نموند، اگه این خداداد با این سر و زبونی که داره تهران میموند الان خیلی گنده تر از اینی بود که الان هست...در کل خیلی باحاله...
  • مادر عروس ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    0 0
    دانشمندان ما هم خود و هم آثارشان داره خاك ميخوره، داد هيچكي در نمياد، اونوقت يكي توپ زده تو دروازه استرليا تا آخر عمر بايد نام و نانش رو بخوره، عجب ملتي هستيم ما
  • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    0 0
    خداد اگر فوتبال بلد نبودی الان کجا بودی؟به چه حرفه ای مشغول بودی؟
  • ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    0 0
    حق با خدا داد است . خواست خدا بود که به جام جهانی برویم
  • علی ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    0 0
    به نظر من بایست به کی روش شهروندی افتخاری ایران داده شود .
  • رضا ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۹
    0 0
    کیروش در اولین قدم ریشه چندین ساله بازیکن سالاری را در تیم ملی خشکاند وباتوجه به بی نظمی ریشه ای ما ایرانیهاحالا حالا با فوتبال مدرن فاصله داریم ازدست کیروش در این فاصله کوتا ه کاری بر نخواهد آمد مجددا تاکید می شود باید فکری به حال انضباط ریشه ای باشیم .
  • امیر.ه ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    0 0
    بنده هم بازیکن ابومسلم و هم بازیکن پیام خراسان در رده های پایه بودم و حاضرم قسم بخورم خود این آقا همراه با میثاقیان و مربی تیم های پایه اصغر رحیمی و بدنساز آقای مولایی دلال بازی رو مد کرد تو فوتبال خراسان.فوتبال منم همینا سوزوندن مثل بسیاری از جوونای با استعداد مشهدی. و بعد جالبه این آقا میگه با بازیکنای زیر 23 سال بریم جام جهانی مگه جام جهانی بازی تدارکاتیه؟اونجا حرف اولو ستاره ها و تجربه میزنن.هیچ تیمی تو جام جهانی پیدا نمیکنی که چن تا بازیکن بالای 30 سال نداشته باشه چه برسه بالای 25 سال.
  • محمد ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    0 0
    کیروش عالیه
  • زندی ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۰
    0 0
    لطف کنید این واژه زشت رااز ادبیات فوتبال حذف کنید (سیستم علی اصغری)حرمت این اسم خیلی زیاده ولی متاسفانه همه بی تفاوت می گذریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس